19:29 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت نفت

از رشد قیمت نفت تا رشد قیمت فلزات پایه
رشد اخیر قیمت نفت که برخی رسانه‌های بین‌المللی از آن به عنوان بحران قیمت انرژی یاد می‌کنند، سبب شد تا قیمت فلزات هم با رشد مناسبی در هفته گذشته مواجه شود.
سه لنگر ثبات بازار سهام
با وجود مرتفع شدن برخی ریسک‌ها در بازار پس از استقرار دولت جدید در روزهای اخیر شاهد نوساناتی در بازار هستیم که به نظر می‌رسد، دلیل بنیادینی برای آن وجود ندارد و شاید بتوان گفت بیشتر تحت تاثیر هیجانات و رفتاره گله‌ای رقم خورده است.
فرمول نرخ خوراک پالایشگاه‌ها؛ پاسخی به سودهای غیرمتعارف
مبنای دستورالعمل‌ نرخ خوراک شرکت‌های پالایشگاهی، حاشیه سود منطقی برای آنهاست؛ بنابراین با این دستورالعمل، شرکت‎های پالایشگاهی سود منطقی کسب خواهند کرد.
مس، فلزی سرخ در مسیر رشد و پیشرفت
استخراج فلز مس در سال های اخیر با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا صورت گرفته و به همین سبب، محصول به دست آمده دارای کیفیت بالایی است.
سرمایه‌گذاران کوتاه مدت از نرخ دلار سیگنال می‌گیرند
مولفه‌های روز و فرصت‌هایی که سرمایه‌گذار در بازار سرمایه می‌بیند از جمله وضعیت بنیادی شرکت‌ها که بخشی از آن تابع مولفه‌های اقتصاد جهانی است، مانند قیمت کامودیتی، قیمت نفت، قیمت برابری ارزها در ورود نقدینگی به بازار و خروج از آن تعیین کننده هستند و از امروز کسی نمی‌تواند شرایط آینده را دقیق پیش‌بینی کند، زیرا ممکن است شرایط برای ورود نقدینگی‌های جدید بهتر باشد.
راز و رمز افسار گسیختگی نقدینگی
نقدینگی و تورم از مهم‌ترین شاخص‌های کلان هستند که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفتند و اقتصاددانان نیز رشد این دو شاخص را از معضلات اصلی اقتصادی می‌دانند. در شرایط تورمی، اقتصاددانان اغلب افزایش حجم نقدینگی را دلیل آن می‌دانند و در شرایط کنترل تورم هم راه حل را محدودسازی نقدینگی می‌دانند. در این یادداشت به راز و رمز افسارگسیختگی نقدینگی پرداخته شده است.
قیمت نفت به ۶۵ دلار بازگشت
قیمت نفت خام در معاملات امروز، در حالی جهش کرد که هفته گذشته تحت تأثیر نگرانی از پاندمی کرونا و افت تقاضای ناشی از آن بدترین سقوط هفتگی در ۹ ماه اخیر را ثبت کرده بود.
کاهش سهم «سایپا» با خروج پراید از چرخه تولید
دو غول خودروساز کشور در چند سال اخیر حاصلی جز شناسایی زیان نداشتند و سیاست‌های غلط قیمت گذاری، ضمن ملتهب کردن بازار، سود این صنعت را به جیب دلالان ریخت.
ریکاوری قیمت جهانی نفت با جهش ۳ درصدی
قیمت نفت خام در معاملات شامگاهی سه‌شنبه، با جهشی ۳ درصدی از پایین‌ترین سطح ۳ هفته‌ای که به علت نگرانی از رشد مجدد پاندمی کرونا و کاهش تقاضای سوخت به آن سقوط کرده بود، ریکاوری شد.
قیمت نفت روند نزولی هفته گذشته را ادامه داد
قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار و نگرانی‌ها نسبت به محدودیت‌های کرونایی جدید در آسیا به خصوص چین، دو درصد سقوط کرد و به روند نزولی هفته گذشته ادامه داد.
در انتظار مس ۱۲۰۰۰ دلاری باشیم!
بر اساس این پیش بینی‌ها، میزان تولید مس در سال 2021 از 25 میلیون تن فراتر خواهد رفت و در همین محدوده نیز، تقاضا شکل خواهد گرفت.
ارائه گزارش عملکرد و پیش بینی سود و زیان سناریو محور
شرکت‌های دو صنعت محصولات شیمیایی و پالایشگاهی علاوه بر ارائه پیش‌بینی عملکرد مکلف به ارائه پیش‌بینی سود و زیان سناریو محور شدند.
مروری بر وضعیت بازار نفت در هفته گذشته / ضربه سهمگین دلتا بر پیکر بازار
بازار نفت در هفته گذشته عمدتا تحت تاثیر جو منفی قرار داشت و در نهایت با ضرر هفتگی معاملات خود را به پایان رساند. مهم‌ترین عامل سقوط بازار در روزهای اخیر، افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا بود که باعث نگرانی از وضعیت تقاضای سوخت شد.
حقوقی ها صف خرید را سنگین تر کنند
این کارشناس بازار سرمایه گفت: تنها راه برای بهبود بازار سرمایه، حمایت حقوقی هاست. حقوقی‌ها باید صف‌های خرید را سنگین‌تر کرده و عرضه نکنند.
کاهش ۳۵ سنتی قیمت نفت اوپک
قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت روز گذشته ۳۵ سنت کاهش یافت.